kapitel 12 - i´m keeping it

tidigare:
Han bara ingorerade mig när jag sa hans namn och försökte prata med honom.
Jag gav upp och gick till vårt sovrum och la mig i sängen och började gråta.
Jag vaknade dagen efter med klänningen på och jag hade glömt bort att tvätta bort sminken
_______________________________________________________________________________
Jag gick till vardagsrummet och såg Harry ligga där
- Harry Wake up sa jag och skackade om honom 
- What do you want mumlade han 
- Come on wake up it´s 13:55 sa jag och gick sedan och plackade upp vodka flaskorna som låg på bordet och gick till köket med dom.
Harry vaknade och gick och bytte om och efter det gick han och tog en till vodka flaska och började drika
- What the hell are you doing Harry skrek jag och kollade frågandes på honom.
- Don´t care about me go to Justin and kiss him more sa han och tog en klunk
- I didn´t kiss him he kissed me sa jag och satte mig brevid Harry på soffan 
vi började tjafsa och helt plösligt så boxade Harry mig på kinden och lite på ögat.
Jag började gråta och sprang in i badrummet och låste dörren.
jag kände magen vända sig och jag sprang till toalleten och spydde.
jag vaknade i en sjukhus säng det ända jag kommer ihåg var att jag somnade i badrummet, Jag kollade runt och såg Harry sitta i en stol brevid sängen.
- Hi sa jag med en svag röst han kollade snabbt upp mot mig och började gråta
- I´m so sorry sa han och började gråta ännu mer
- what are you sorry for ? frågade jag honom it´s me who should say sorry sa jag och försökte komma upp.
Han hjälpte mig upp och la en kudde bakom min rygg.
Det knackade på dörren och en doktor kom in.
- I have good and bad news sa han, What do you want to hear first frågade han sen och log lite svagt mot mig.
- The good news sa jag
- Okey the good news is that you are pregnant and the bad news is that you have a black eye sa han och tog av sig hans glasögon.
Jag och Harry satt där helt chockade och bara stirrade på doktorn.
- I´m going to leave you to alone sa han och gick ut.
Jag kollade på Harry som redan kollade på mig.
- So , What should we do? frågade han mig 
- I don´t know, i mean if we do a abortion we will take a life sa jag och kände hur mina ögon började tåras.
Jag började gråta och Harry kramade om mig.
- I'm going to keep the baby sa jag och han bara nickade
- Okey good sa han tillslut och log mot mig.
jag kysste honom och han besvarade den.
- Can i get my phone sa jag och han tog upp den från sin ficka och sträckte fram mobilen.
- Thanks sa jag och log tacksamt.
Jag ringde Amanda och hon svarade direkt innan jag skulle stänga av.
- Hej Hanna 
- Hej Amanda kan du komma till sjukhuset frågade jag henne
- Va vad har hänt vi kommer direkt sa hon.
Jag sa vad sjukhuset hette och efter ungefär en halvtimme så kom hon och Louis.
Jag och Harry berättade allting från festen tills nu och vad doktorn hade sagt till oss.
Dom bara satt där helt chockade.
Jag fick gå hem samma dag bara jag tog det lungt den här veckan.
Harry var så söt så han fixade middag åt oss.
9 månader senare

Det har nu gått 9 månader och det är september.
Min mage har växt jätte mycket nu och förra månaden så åkte jag Harry till sjukhuset och såg vad könet var och det var en flicka och vi har nu bestämt att hon ska heta Darcy.
Vi gjorde om gästrummet till ett rum och vi tapeserade om till rosa tapeter.
vi köpte en baby säng som vi ställde i vårt rum.
<------ Babysängen

Jag började få ont och till slut så gick vattnet
- Harry it´s time skrek jag och han kom springandes till mig.
Vi åkte till sjukhuset och 2 timmar efter så hade vi en dotter som hette Darcy.
1 dag efter så fick vi komma hem.
Vi hade fått massor av presenter av våra nära och kära.
Exakt när vi kommit hem så bytte vi om och så gick vi och la oss Darcy får sova med oss den här månaden.
_________________________________________________________________________________________

Så ett nytt kapitel hahhaah vad konsitg den blev fast ni kommer få en överaskning och så får ni Amanda´s och Louis perspektiv :D
 jag börjar skriva ett nytt kapitel nu :D
KOMMENTERA !!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback